Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010

Λίγα λόγια για την Ακτή Τάρπον Σπρίνγκς … μετά την «Φιέστα»

Το νησί μας επιτυχώς φιλοξένησε χθες τα 70 περίπου ιστιοφόρα σκάφη της REGATTA BODRUM CUP ΧΧΙΙ, προσφέροντας ένα μοναδικό θέαμα σ’ όλους τους Καλύμνιους και τους επισκέπτες.  Μπορέσαμε και πάλι να νοιώσουμε υπερήφανοι, κοιτώντας από ψηλά, από τα μαράσια το λιμάνι της Καλύμνου, να είναι γεμάτο ξανά με σκάφη. Περήφανοι επειδή σαν αποτέλεσμα της ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ, σήμερα έχουμε την τύχη να είμαστε σε θέση να φιλοξενούμε τα σκάφη μιας τέτοιας διοργάνωσης.
Οφείλουμε λοιπόν τώρα που τελειώσανε οι φιέστες των εγκαινίων και της πρώτης ουσιαστικής μεγάλης κλίμακας δοκιμής της  Ακτής /Μαρίνας Τάρπον Σπρίνγκς  να πούμε δυο λογάκια για το πώς φτάσαμε εδώ και να ευχαριστήσουμε και κάποιους ανθρώπους.
Ο πρώτος που ασχολήθηκε με το έργο αυτό στην παραλιακή ζώνη από το Δημαρχείο έως του Βουβάλη ήταν ο Δημήτρης Διακομιχάλης, ο οποίος και φρόντισε να αφήσει στην επόμενη Δημαρχεία του κυρίου Ρούσσου έτοιμη και πληρωμένη μελέτη. Δυστυχώς όμως η παράταξη του κυρίου Ρούσσου δεν έδωσε συνέχεια στο έργο αυτό.
Ερχόμαστε αισίως λοιπόν στο Νοέμβρη του 2004 όταν ο τότε συμπατριώτης μας Δρόσος Ταυλάριος από την θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΤΑΝΑΛ που κατείχε από το 2004 έως το 2007 ξέθαψε το θέμα από τα αζήτητα. Κάλεσε τότε με δική του πρωτοβουλία στα γραφεία της Ιχθυόσκαλας σύσκεψη  με την παρουσία του Δημάρχου Γεώργιου Ρούσσου, του Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μιχάλη Μπούκη και του Προέδρου της Παράκτιας Αλιείας Γεώργιο Κατσοτούρχη. Στο σημείο αυτό λοιπόν ανακαλύπτουν πως υπήρχε έτοιμη μελέτη για να ενταχθεί στο Πρόγραμμα ΕΠΑΛ μόλις άνοιγε. Το μόνο που έλειπε ήταν να γίνει και μια Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Επειδή όμως, το να γίνει μια τέτοια μελέτη ήταν μια ιδιαίτερα χρονοβόρα διαδικασία, κινδυνεύαμε να μην προβάλουμε να ενταχθεί το έργο στο Πρόγραμμα αυτό όταν άνοιγε. Στην συνέχεια ο κύριος Ταυλάριος προκειμένου να ξεπεραστεί το εμπόδιο αυτή κατάφερε με τις πιεστικές του ενέργειες προς το ΥΠΕΧΩΔΕ να δεχτεί την ήδη έτοιμη μελέτη και έγκριση για το έργο της Μαρίνας. Έτσι λοιπόν από εκεί και πέρα και με μια άψογη συνεργασία μεταξύ Δρόσου Ταυλάριου, Γιώργου Κατσοτούρχη και Μιχάλη Μπούκη κατάφεραν να εντάξουν το έργο τελικά στο ΠΕΠ Νοτίου Αιγαίου με φορέα υλοποίησης την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση αντί για το Πρόγραμμα ΕΠΑΛ. Ο λόγος που εντάχθηκε στο ΠΕΠ Νοτίου Αιγαίου και όχι στο Πρόγραμμα ΕΠΑΛ είναι επειδή εξαιτίας της έλλειψης ώριμων έργων για ένταξη στο ΠΕΠ Ν. Αιγαίου πήρε την πρωτοβουλία τότε ο Χαράλαμπος Κόκκινος ως Γ.Γ. της Περιφέρειας να το εντάξει στο ΠΕΠ.
Το μόνο σκοτεινό σημείο του έργου αυτού που έχει καταγραφεί και θα μείνει στην ιστορία είναι όταν συνήλθε στη Κάλυμνο η Επιτροπή παρακολούθησης του ΕΠΑΛ και ενώ οι κύριοι είχαν συνεννοηθεί πως το μόνο έργο το οποίο θα ζητηθεί να είναι αυτό της παραλιακής ζώνης, ο κ. Ρούσσος για λόγους που ακόμα και σήμερα κανένας δεν έχει καταλάβει αναφέρθηκε στο αλιευτικό καταφύγιο της Τελένδου, ρισκάροντας έτσι να τα τινάξει όλα στον αέρα. Πιθανολογούμε πως ίσως έφταιγε η αλλεργία που έχει για οτιδήποτε έργο μπορεί να φέρει και την υπογραφή του αντιπάλου του Δημήτρη Διακομιχάλη.
Εμείς πάντως θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε αυτούς πίστεψαν στο έργο αυτό, έτρεξαν για το έργο αυτό και κατάφεραν να κάνουν το έργο αυτό πραγματικότητα για το καλό του νησιού μας. Είναι ενδεχομένως το μόνο έργο της Καλύμνου που έγινε με την συνεργασία όλων όσων μπορούσαν να συντελέσουν στο να γίνει.
-Γιώργος Ν. Λιάς



ΠΗΓΗ : www.kalymniansvoice.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ένα ελληνικό νησί στα κορυφαία στον κόσμο για αναρρίχηση με 4.000 διαδρομές

  Στους 12 καλύτερους αναρριχητικούς προορισμούς του κόσμου κατατάχθηκε η Κάλυμνος για το 2023. Τον κατάλογο ανακοίνωσε πρόσφατα η δημοφιλής...